Termíny

Tento kurz je naplněný nebo nemá aktuálně vypsané termíny. Napište nám na vzdelavani@dchb.charita.cz a my vám dáme vědět, až bude kurz dostupný.

Základní informace

Získejte sebejistotu v situaci, kdy se setkáváte s agresí ze strany klientů/uživatelů služeb. Vyjádřete vlastní agresi v bezpečném prostředí kurzu a poznejte při tom, jaké jsou vaše osobní tendence k projevům agrese. Díky tomu pochopíte, jak je můžete zvládnout. Základem kurzu je především praktický intenzivní nácvik šetrné fyzické sebeochrany, který vede k tomu, aby jste si zajistili vlastní bezpečí i respekt a důstojnost ke klientovi.  Kurz vám také nabízí prostor k analýze, ale i hledání vlastních řešení verbální či fyzické agrese.

Lektoři: PhDr. Michal Horák a Daniel Kaucký, DiS.
Jak dlouhý je kurz: 16 hodin

Jednotlivá témata:

  • úvod do pojetí agrese, reakce a jednání, způsoby zvládnutí
  • základní filozofie praktické sebeochrany a zahájení praktického fyzického nácviku: Úchopy za zápěstí a předloktí
  • teorie agrese, popis reaktivních nedovedných způsobů a dovedných způsobů jednání pro zvládání - deeskalaci agrese.  
  • praktický fyzický nácvik, ochrana osobního prostoru pracovníka a bezpečný postoj v případě rizika fyzické agrese.  
  • praktický fyzický nácvik, úchopy za oděv a škrcení 
  • praktický fyzický nácvik, úchopy formou obejmutí  
  • konkretizace ohrožujících situací 
  • pracoviště jako uspořádaný prostor pro bezpečný výkon profese
  • praktický fyzický nácvik, úchopy za vlasy
  • předcházení eskalaci jednání spojeného s agresí - preventivní opatření.
  • praktický verbální nácvik, modelová situace verbální agrese 
  • praktický fyzický nácvik, zásah a pacifikace klienta ve více osobách a napadení předměty
  • praktický fyzický nácvik, konkrétní situace účastníků a ověřování získaných dovedností

Čas kurzu:

1. den je začátek v 9.30 konec v 16.00

2. den je začátek v 9.00 a konec v 16.00

 

Číslo akreditace: A2024/0291-SP/PC/PP/VP - akreditovaný kurz v Akris MPSV

Forma výuky: prezenční 

Kurz doporučujeme: sociálním pracovníkům, pracovníkům v sociálních službách, osobám pečujícím, vedoucím pracovníkům i dalším zájemcům o problematiku

"Za nejpřínosnější považuji techniky sebeobrany - vím, jak se ubránit v některých situacích s agresivním klientem,"  hodnocení účastnice kurzu.

„Moc díky, určitě prospěšné a myslím, že využiji v práci, ale i v osobním životě. Moc fajn, vtipné, zábavné, ale i poučné,“ hodnocení účastnice kurzu.

"Nejpřínosnější pro mě byla teorie, protože jsem se dozvěděla víc než jen chvaty a fyzickou obranu, ale i možnosti co můžu udělat jako prevenci, než se prát,“ zpětná vazba účastnice kurzu.

"Celý kurz byl pro mě velmi přínosný, teď už bych se dokázala vymaniz z různého agresivního chování, aniž bych ublížila."